úterý 3. dubna 2012

Make-upy (recenze)

Áhoj:)

Hlásí se vám Terka. Jelikož jsem nemocná a jsem celé dny doma, rozhodla jsem se utvořit první vlastní recenzi, a to o přípravcích, které jsou základem líčení každé slečny/dívky/ženy, tedy o make-upech.
Make-upů mám doma jen pár, ty co mi nevyhovují jsem buď vyhodila nebo darovala :D takže tahle ,,pětka" jsou jen ty, které mi víceméně vyhovují.


Vlastním tedy dva světlejší odstíny (na běžné nošení během roku, kdy jsem bledá jako smrt:), 2 tmavší na léto (když se konečně opálím:D) a jeden BB krém. Až na pěnový Essence jsou všechny tekuté, ty nanáším buď prsty (to ale asi jen ten BB) anebo Stipple brushem od Elfu. 
/článek o štětcích také v brzké době plánuji;)/

Začneme tedy zleva:


Essence - Soft touch mousse /odstín 04 matt ivory/
Pokud si budete tyto make-upy prohlížet v drogerii, nenechte se zmást číslováním odstínů. Nejsvětlejším je tato 04 a řada dále pokračuje čísly 01, 02, 03 a 07. Přijde mi to trochu nelogické, ale budiž :D
Cena výrobku je lidová, tuším něco okolo 95,-. Řekla bych, že balení je trochu malé, vzhledem ke spotřebě (a to toho na sebe opravdu nepatlám tuny, naopak, tohoto make-upu stačí troška) - po pár týdnech je už vidět na dno. A samozřejmě, jako téměř ve všech nedostatečně zabalených drogerkových produktech, v něm můžete natrefit na otisky prstů nenechavých zákaznic.
Po funkční stránce make-upu nelze nic vytknout. I když to možná v dózičce nevypadá, makeup je opravdu světlý, vůbec ne oranžový, ale skoro bílý - musí se pořádně rozetřít do ztracena. Krycí účinky hodnotím jako velmi dobré. Mám problémy s akné, jizvičkami a rozšířenými póry a tento produkt si s nimi hravě poradil. ALE! Po delším používání (tak třech měsících) mi začal pleť nadměrně vysušovat a dělat nevzhledné šupinky. Takže na to pozor... 
Dávám mu 3 a půl hvězdičky.


Sephora - Perfecting cover /odstín 10 light ivory/
Tenhle makeup patří k těm tmavším co mám (i přesto, že v Sephoře je to 2. nejsvětlejší odstín). Po mém říjnovém návratu ze Španělska jsem sháněla nějaký make-up, co bude tmavší než Essence, ale ne zas o moc. No a čirou náhodou jsem při mé tehdejší návštěvě Sephory dostala v rámci akce tento produkt za pouhou 1,- ;) (přiznám se, že za plnou cenu, tedy kolem 410,- bych si ho nekoupila).
Tubička je moc fajn, designově moc pěkná a praktická (na první pohled je vidět zbylé množství make-upu:), ovšem jak všichni dobře víme, černý lesklý povrch = okamžité viditelné opatlání.
Na pleti je make-up příjemný, musí se ho ale dát opravdu jenom trošička, jinak má tendenci dělat masku.
Krytí je fajn. Co mi na makeupu ale vadí, je nepříjemná vůně, taková chemická a vlezlá.
Verdikt? 3 hvězdičky.


L'Óreál - True Match /odstín W3 Golden beige/
Nosila jsem ho v létě, když jsem se v Tunisku týden nevěnovala ničemu jinému než opalování :D je tedy nejtmavší ze všech make-upů co mám. Škála odstínů u L'Óreálu opravdu není pro bledule, a tento True Match to jen dokazuje. Světlejší odstíny jdou u nich dorůžova (pro mě s odstínem pleti mrtvola/číňan opravdu nevyhovující:)), zbylé jsou moc tmavé. Což se ale v létě rychle spraví:)
S make-upem se krásně pracuje, jde výborně zapracovat do pleti jak prsty, tak štětcem. Hned se vsákne, nedělá masku (vypadá hezky přirozeně). Krytí úžasné, skoro jsem nepotřebovala korektor. Malou nevýhodou bylo to, že moc nematoval (je ale pravdou, že má lesknoucí se pleť by se dala přisuzovat tehdejším vedrům a parnu). Už si nepamatuju kolik mě stál, asi okolo 350,-, ale za tu cenu se fakt vyplatí.
Za mě: 4 hvězdičky.


Rimmel - Wake me up /odstín 100 Ivory/
A tady zase něco světlejšího. Když už mi přestaly barevně vyhovovat skoro všechny make-upy v domě, sáhla jsem po vzorku tohohle výrobku, který jsem dostala v časopise. Krom nádherné vůně a lehoučké konzistence se mi i docela líbil výsledek na pleti. Po detailnějším zkoumání jsem ovšem objevila miniaturní třpytečky, což mě teda trochu vyděsilo, protože jsem přece nechtěla vypadat jak nějakej Edward ze Stmívání :) a navíc třpytky se na problematickou pleť vůbec nehodí.
Po pár dnech jsem mu dala znovu šanci a vzala si ho do školy. A naprosto jsem si ho zamilovala! Držel celou dobu jak přibitý, nestékal, nehnul se z místa, nic. Neleskla jsem se a pleť nebyla ani přehnaně matná - naprosto superpřirozená. A krytí? Korektor jsem tentokrát použila úplně minimálně :) Přesnou bohužel opět nevím, ale oficiální stránky Rimmelu tvrdí 186,-. Což je hodně příznivé:)
Jasných 5 hvězdiček!


Skin 79 - Dream Girls Beblesh balm
Jakmile do Čech vtrhla mánie BB krémů, hned jsem cítila potřebu také jeden vlastnit. Přiznám se, že neumím s E-bayem a tak jsem se porozhlížela po BB krémech dostupných u nás přes internet. Tento jsem si objednávala ze stránky www.bb-cream.cz, ceny zde mají sice hodně natažené ale je asi nejspolehlivější a nejdostupnější tady v ČR se sortimentem firmy Skin 79.
Tenhle BB krém jsem si vybrala proto, že byl jedním z nejlevnějších a měl velké balení :D Obal je fakt roztomilej (asi proto, že je tenhle BB určen pro mladší dívky:)), s krásnou fialovou a stříbrnou barvou a hvězdičkami :D nejde ho nezbožňovat. Po otevření uzávěru určitě nadchne (nebo teda alespoň mě) krásná vůně. Krém je spíš takový tónovací, pleť trošku sjednotí, ale stejně pak musím déle čarovat s korektory, takže čas který ušetřím tím, že pod něj nemusím mazat krém, zase doženu právě u té korekce.
Odstín bývá u BB krémů jen jeden, a to takový našedlý (pro nás mrtvolky super!) - s odstínem pleti skvěle splyne. Hodit se bude určitě na léto, kdy se člověk nechce moc malovat a bude mu stačit něco hydratačního, co trochu sjednotí pleť. Pak ano. Ale myslím, že za cenu 590,- se dá sehnat lepší tónovák :/
Hodnotím tedy 3 hvězdičkami.

Nakonec tedy srovnání všech make-upů na ruce:


01 - L'Óreál
02 - Sephora
03 - Rimmel
04 - Essence
05 - BB cream

To by bylo ode mě všechno :) koukám že článek je dost dlouhý, takže jestli jste vydrželi a dočetli až sem, tak vám tleskám a děkuju za pozornost :D)) Jinak původně jsem vám chtěla make-upy ukázat i na obličeji, ale vzhledem k mé nemoci opravdu vypadám jak zombie, takže to příliš dobrý nápad není :D ale určitě se zde v budoucnu objeví i článek ve kterém budu jedním z nich nalíčena :)
Kdybyste měli nějaký tip na make-up který vám vyhovuje, určitě se podělte:))

PS: To světlo ve foťáku taky není úplně ideální, tak to kdyžtak omluvte:)
PPS: Víte někdo, jak se sakra skloňuje slovo make-up?! :D

Děkuju a těším se příště :) 
S láskou,
Terezka <3



4 komentáře:

  1. Terezko, to byla vyčerpávající recenze:-) O BB krému jsem taky uvažovala, ale nakonec na léto pořídím nový Tnted Moisturizer od NARSu:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem se na něj podívala a musím říct, že se mi moc líbí výběr odstínů :))

      Vymazat
  2. No tak to je báječnej článek! :) Opravdu se ti povedl.. :) a brzo se uzdrav :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :)) taky doufám že budu brzo fit, doma mi to nesvědčí :D))

      Vymazat